Mi volt az utolsó Facebook hirdetés, ami meggyőzött, hogy vásárolj?

Lehet, hogy nem is emlékszel rá. Viszont maga az érzés biztos, hogy megmaradt benned: megemelkedett a pulzusod, hirtelen izgatottá váltál és úgy érezted, hogy ez az ajánlat neked szól. A vásárlási döntések többségét érzelmi alapon hozzuk meg és logikai síkon indokoljuk.

Tudni szeretnéd, hogy hogyan tudod kiváltani ezeket a „tüneteket” a célcsoportodnál? Ez a cikk részletes útmutatót ad a jól konveráló Facebook hirdetés létrehozásához.

FIGYELEM! A cikk kizárólag a hirdetés, mint kreatív tartalom létrehozásában segít, nem tartalmazza a kampány és hirdetéssorozat beállításának részleteit. Ezek egy későbbi tartalom témái lesznek.

Befolyásolás

Mi a hirdetés célja? Alapvetően az, hogy befolyásoljuk a leendő vásárló viselkedését a számunkra kívánatos módon. El kell érnünk a hirdetésünkkel azt, hogy az adott személynek minél könnyebb legyen igent mondania az üzenetünkre: azokat az érzelmi „kapcsolókat” kell megtalálnunk, melyek cselekvésre fogják késztetni. A befolyásolás tehát nem lehet agresszív vagy parancsoló; azt kell éreznie, hogy ő hozta meg a döntést, a saját érdeke vezérelte.

Kiváló példa a nem kényszerítő befolyásolásra a piszoárokban elhelyezett focikapuk.

Forrás: Pinterest

Számos férfi melléhelyiségben komoly gondot jelent a piszárok környékének tisztasága. A képen látható megoldás azért működik jól, mert utasítás helyett a kivánt magatartás irányába tereli a felhasználót. Kitehettek volna egy A4-es papírt egy „Vigyázz a mellékhelyiség tisztaságára!” felirattal, mint ahogy azt nagyon sokan teszik is. Ehelyett egy játékkal veszik rá az urakat a helyes használatra, ami egyrészt segíti a célzást, másrészt fókuszt ad és leköti a figyelmet, ezáltal tisztább marad a WC. A hirdetéseinknek is hasonlóan kell működniük: terelnünk kell a felhasználókat a kívánt cselekvés felé.

A hirdetés 2 fő feladata

 A hirdetésnek két dolgot kell teljesítenie ahhoz, hogy egy felhasználót vásárlóvá konvertáljon.

1. Megállítsa a görgetést

2. Felkeltse az érdeklődést és rávegyen a kattintásra

1. Megállítsa a görgetést

A Facebook hírfolyam eszméletlen zsúfolt: esküvős képek, macskás videók és kaja receptek között kell megküzdenünk a figyelemért. Az első legfontosabb dolog, hogy olyan kreatívot (videó, kép, carousel stb.) válasszunk, ami kitűnik a többi közül a hírfolyamban és megállítja a felhasználót.

 Szín

A kreatívnak érdemes eltérnie a Facebook kék-fehér színvilágától. Az élénk, figyelemfelkeltő színek használata segít kitűnni a többi közül. 

Forrás: Facebook Ad Library/Adidas

Az élénk narancssárga szín teljesen elüt a megszokott formátumoktól, így mindenképp jó választás a figyelem felkeltésére.

Termék használatban

A stock fotók helyett érdemes olyan kreatívokat használni, amin épp fogyasztják/hordják/alkalmazzák a terméked.

Forrás: Facebook Ad Library/Jamba

A Jamba nevű smoothie-t forgalmazó cég hirdetéseinek egy részét olyan kreatívokkal dobja fel, melyeken a termékeit fogyasztják. Ezek a kreatívok történeteket mesélnek el, beindítják a felhasználó fantáziáját és könnyebben elképzeli, hogy az adott termék milyen módon fog szerepelni az életében. 

Mosoly és szemkontaktus

A kreatívon szereplő vidám és mosolygó emberekkel könnyebb kapcsolódni, ezért nagy valószínűséggel jobban is fog teljesíteni, mint egy semleges vagy szomorú embert ábrázoló kép.

Mi az első lépés, ha valaki beszélni szeretne hozzánk? Nyilván belenéz a szemünkbe. A szemkontaktus kapcsolatot teremt a leendő fogyasztóddal és arra késztetni, hogy megálljon.

Forrás: Facebook Ad Library/BioAge MD Anti – Aging & Wellness Center

Nézd csak meg ezt a hirdetést! Szinte nem tudod kikerülni a hölgy tekintetét és késztetést érzel, hogy viszonozd a szemkontaktust.

Élethelyzetek

A termékednek köszönhető pozitív jövőbeli szituációkat mutasd be a fogyasztódnak a kreatívjaidon!

Tegyük fel, hogy memória javító terméket értékesítesz az idősebb korosztálynak. Gondolkozz el azon, hogy mik azok a vágyott szituációk a vásárlód életében, melyek miatt meg fogja venni a terméked. Pár példa:

  • Emlékezni fog az unoka névnapjára
  • Megtalálja egyből a garázskulcsot
  • Nem felejti el befizetni a csekket

A fenti szituációkból kiindulva egy olyan kreatív, ahol egy idősebb hölgy elsőként köszönti unokáját névnapja alkalmából minden bizonnyal jól fog működni.

Térj el a megszokottól

Ha az összes konkurensed videót használ, akkor próbálkozz meg a képpel. Ha mások a színes és világító kreatívokat használják, akkor a tieid legyenek fekete-fehérek.

A versenytársaiddal ugyanarra a célközönségre céloztok, ezért már többféle üzenettel találkozhatott a leendő vásárlód az iparágadból. Ha nagy a verseny, akkor lehet, hogy már kezd telítődni is. Ezért érdemes eltérni a megszokott sémáktól és letesztelni, hogy mire reagálnak még pozitívan.

2. Felkeltse az érdeklődést és rávegyen a kattintásra

Oké, már megállította a görgetést és megszereztük a figyelmét. Most az a dolgunk, hogy érdeklődést keltsünk az ajánlatunk iránt és meggyőzzük, hogy azt tegye, amit kérünk tőle. Az előző rész inkább a kreatívokról szólt, itt elsősorban a hirdetési szöveg lesz a középpontban.

Nyelvezet

A szövegednek egyszerűnek és könnyen érthetőnek kell lennie. Ha nem érti meg egy 3. osztályos általános iskolás, akkor valamit elrontottál (ez célcsoporttól függően változhat, de az alapelv ugyanaz). A lényeg, hogy minél kevesebb mentális energiát igényeljen a szöveged értelmezése. Az emberek türelmetlenek: nem fognak időt tölteni azzal, hogy kibogozzák a mondandót lényegét.

Beszéld a célcsoport nyelvét! Fontos, hogy megtanuld a szegmens szakkifejezéseit és a szlengjét. Nem leszel hiteles és kívülállónak fogsz tűnni, ha nem az ő szavaikat használod. Csatlakozz a témához köthető Facebook csoportokhoz, olvass fórumokat vagy nézz fel a Gyakori Kérdésekre. Ezek igazi aranybányák: nem csak a nyelvezetet tanulod el, hanem megérted a gondolkodásukat is.

Róluk szóljon, ne rólad

Gyakori hiba, hogy a hirdetők végig a saját termékükről beszélnek és mondatokon keresztül sorolják a termék tulajdonságait. Ez a fajta megközelítés túlságosan el akar adni és nem épít kapcsolatot a felhasználóval. Helyezkedj bele a vásárlód helyzetébe és képzeld el, hogy miért lehet érdekes számára a terméked!

Forrás: Facebook Ad Library/BrightWhite

A BrightWhite hirdetése megmaradt csak a termékelőnyök felsorolásánál és nem a fogyasztó szemszögéből közelíti meg a termékét. Értem, hogy gyors, biztonságos és fájdalommentes, de miért számít ez nekem? Hogyan fognak ezek a termékelőnyök az én hasznomra válni? Ne várjuk el egyik fogyasztótól sem, hogy majd el fog kezdeni gondolkodni és lejegyzeteli egy kockás füzetre, hogy miért lesz ez jó neki. Mi lenne, ha megfordítanánk a dolgot és inkább a fogyasztóról beszélnénk:

  • este a kedvenc sorozatod egy epizódja alatt 4-6 árnyalatot fehérednek a fogaid
  • egy vagyont spórolsz meg, amit a fogorvosnál fizetnél ki
  • nem kell heteket várnod az időpontra, azonnal elvégezheted a kanapédból
  • nem kell izgulnod, hogy elrontasz valamit, mivel teljesen biztonságos
  • hétvégén esküvő lesz és el szeretnél bűvölni mindenkit a mosolyoddal? könnyebb lesz, mint gondolnád.

Követendő példák

Facebook hirdetést rengeteg féle módon meg lehet írni, ezért nehéz egy általános struktúrát adni. Összeszedtem két jó példát és a könnyebb tanulás miatt kielemzem őket.

1. Optimonk hirdetés

Forrás: Facebook Ad Library/Optimonk

Marketing Hook

A horog, amire rá fog harapni a leendő vásárlód: ezzel keltünk érdeklődést a termékünk iránt. Az ajánlat előnyét foglalja magában és az „utána” állapotot mutatja be. Leegyszerűsítve ebből tudja meg a felhasználó, hogy miért éri meg neki azt csinálni, amit kérünk tőle.

Érdemes kérdést használni a hook kifejezésére. Erre az egyszerű kérdésre nagy valószínűséggel igent fog mondani a többség, ezzel már szereztünk is egy mikro elköteleződést az irányunkba.

Cselekvésre hívás (Call To Action) az “UTÁNA” állapot eléréséhez

A horog felkeltette az érdeklődést az ajánlatunk iránt, amire már jó eséllyel kaptunk is egy igent a leendő vevőnktől. A kék színnel keretezett részben kifejtjük, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy az „utána” állapotot elérje, azaz több vevőt szerezzen.

Kimondottan tetszik, hogy ez a szöveg próbálja ledönteni a fogyasztó tudatalatti meggyőződéseit.

„…hogyan szerezhetsz TE is több vevőt könnyedén.”

„…játszva szerezhetsz több vevőt”

Mindenkiben van egy elképzelés arról, hogy mennyi energiát kell belerakni abba, hogy növeljük a weboldalunk konverziós rátáját. Általában nem a játszi könnyedség jut elsőre eszünkbe! Viszont itt van ez a termék, ami azt ígéri, hogy ez lehetséges és kivitelezhető pár kattintással.  Egyszerű és gyors megoldás egy égető problémára: mi ez, ha nem jó deal?

1. BOOM by Cindy Joseph hirdetés

Forrás: Facebook Ad Library/BOOM by Cindy Joseph

Társadalmi bizonyíték (Social Proof)

Ez a hirdetés a társadalmi bizonyítékok demonstrálására épül fel.

Saját bizonytalanságunk eloszlatása miatt gyakran szemügyre vesszük és követjük mások viselkedését. Az a feltételezés él bennünk, hogy mások azért tesznek valamit, mert az biztos jó ötlet. Ők már tudnak valamit, amit mi még nem. Emiatt abba az étterembe megyünk ebédelni, ahol a legtöbben ülnek és azt a hidratáló krémet vesszük meg, amit mindenki más. Ez a jelenség neve a társadalmi bizonyíték (social proof).

A vásárló pozitív véleménye először a szövegben jelenik meg és a kreatívon ismétlődik. A főcímben már ezt kiterjesztik az egész női nemre: általánosságban szeretik a nők ezt a hidratálót.

Marketing Hook

Egyszerűen és lényegre törően mutatja be, hogy a termék miképpen segít hozzá az „utána” állapot eléréséhez.

Call To Action (Cselekvésre hívás)

Kötelező CTA az átkattintás növelésére. A főcímben keltett kíváncsiság (Vajon miért szeretik a terméket?) indokot ad arra, hogy engedelmeskedjünk a felhívásnak.

Összegzés

Alapvetően nem vásárolni mennek Facebook-ra az emberek, viszont, ha tudunk mutatni nekik releváns dolgokat, akkor hajlandók kinyitni a pénztárcájukat. Egy jó hirdetés először megállít a hírfolyamban, felkelti az érdeklődésed, végül pedig rávesz arra, hogy azt tedd, amit ő mond.

Hogyan duplázd meg a webshopod bevételét?

Iratkozz fel az INGYENES, 6 napos email kurzusra, mely egy keretrendszert ad a bevételed megkétszerezéséhez.

Share This